Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: Domyślna czcionka A Większa czcionka A+ Największa czcionka A++ | Zmień kontrast
Ośrodek Pomocy Społecznej w Chorzelach

Deklaracja dostępności

Ośrodek Pomocy Społecznej w Chorzelach zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://chorzele.naszops.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Treści niedostępne:

Zdjęcia mogą nie posiadać tekstów alternatywnych

Niektóre zdjęcia lub dokumenty mogą mieć formę skanów.

Część materiałów publikowanych nie spełnia wymagań dostępności, z uwagi na to, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Bogna Rasińska, adres poczty elektronicznej ops@chorzele.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 297515471. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Dojazd do siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej w Chorzelach znajdującego się przy ul. Komosińskiego 1b w Chorzelach
Budynek Ośrodka Pomocy Społecznej w Chorzelach jest oznaczony w sposób czytelny: nad drzwiami wejściowymi umieszczona jest tablica: Ośrodek Pomocy Społecznej w Chorzelach. Jest bardzo dobrze oświetlony, dzięki czemu w porze zimowej, kiedy dzień jest krótszy łatwo trafić do Ośrodka. Ponadto w odległości ok. 300 metrów od wejścia głównego do Ośrodka na skrzyżowaniu pomiędzy ul. Grunwaldzką (główną ulicą Chorzel), a ul. Wincentego Witosa znajduje się drogowskaz informujący, w którym kierunku należy się udać, aby znaleźć Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach, w którego skrzydle znajduje się Ośrodek Pomocy Społecznej.

Dostępność wejścia
Do budynku prowadzi wejście znajdujące się od strony ul. Stanisława Wincentego Witosa. Wejście poprzedzają schody, brak jest podjazdu dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność parkingu
Ośrodek korzysta z ogólnodostępnego parkingu przy Urzędzie Miasta i Gminy w Chorzelach z dwoma miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność toalety
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku
Osobą oddelegowaną do pomocy przy wejściu osób niepełnosprawnych do budynku jest pracownik ds. księgowości. Powiadamianie pracownika odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych.
Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. Po wejściu do budynku osoba niepełnosprawna zostanie obsłużona przez pracownika, który zajmuje się daną sprawą.

Utrudnienia
Drzwi wejściowe nie są automatyczne- w przypadku osób poruszających się na wózku inwalidzkim- otwarcie drzwi wymaga pomocy drugiej osoby, procedura postępowania taka sama jak w punkcie powyżej.

Oznaczenia pokoi
Pracownik zatrudniony na stanowisku pomocy administracyjnej udzieli wyczerpujących informacji, do którego pokoju interesant ma się skierować. Na drzwiach do każdego z pokoi umieszczone są czytelne tabliczki z imieniem, nazwiskiem pracownika oraz stanowiskiem zajmowanym w Ośrodku.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.